17/03/2023
Madrid
Key Responsibilities: Workplace team oversee: Oversee the activities in the workplace team ensuring the proper development, standardization and management of the company's global IT assets. This includes the supervision of the development, deployment, updating, and supporting custom Windows OS images for computers with the aim to have an homologated environment and also Android devices homologation and standardization. This position will be also responsible for supervision of Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM) environment ensuring the best performance and usage. Develop the Digital Workplace program: Lead the planning, communication, assessments and implementation of key digital projects within the workplace Monitor analytics and tool usage: regular assess what tools are and are not working for the organization and improve upon processes to make the experience seamless and maximize impact. Project Management: Interact with Project Management Office to implement project management standards within IT Infrastructure Act as project manager when requested, especially if a project is related with centralized management of Infrastructure components Take initiative to improve collaboration between people in various IT Infra teams Licensing Supervision: nsure proper usage of licenses, report needs & compliance issues. Documentation, Training & Awareness: Ensure proper documentation regarding management of software, equipment and licensing Ensure proper knowledge transfer & training related with various central management tools Maintain & share awareness of technology trends & emerging technologies Actively communicate and promote the creation and use of standards & documentation Third party oversee: Explore innovative & emerging technology offerings (services & equipment) with suppliers Engage with external suppliers escalate incidents and ensure proper problem resolution times, representing all IT Infra teams Manage relationship with suppliers ensuring SLA's & performance KPIs delivered by external suppliers compliance Innovation & Improvement: Actively seek ways to innovate technology, optimize cost, and improve performance Engage with various departments to identify "Use Cases" for implemented technology. Ensure creation of Use Cases and communicate to the organization Detect negative trends, recurring issues and apply problem management processes Define action plans to improve overall service level, manage implementation projects to improve security & reliability Processes & Standards: Manage proper implementation & execution of core processes Create & Manage Infra-specific standards documentation Organize incident handling within Infrastructure, document incident management processes Organize formal change management process within Infra & engage with other IST areas in relation with change management Collaboration & Business Relationship: Collaborate with all IT teams on projects & activities. Establish an ongoing collaborative relationship with all IT teams to share & prioritize initiatives, and ensure a realistic use of available resources. Ensure that actionable & measurable service level objectives are identified, agreed upon, measured, reported and achieved. Identify problems & propose improvements for an efficient resolution. Involve all necessary parties in third level support issues.
06/03/2023
Catalunya
Desde el equipo de Q-Tech, estamos colaborando con una empresa del sector automovilístico. Con más de 80 años de experiencia y Servicio oficial de más de 30 marcas, ofrecen la selección más completa de vehículos nuevos, de ocasión y km0. A través de sus 25 concesionarios oficiales te ofrecen un servicio integral para automóvil. Actualmente tienen 4 divisiones con unas 30 personas en el equipo de IT. El/la QA estará principalmente en el equipo de support y puntualmente con Core. Tareas a realizar: Definición de criterios de aceptación (a partir de los cuales se pueden generar Escenarios de Prueba). Automatización, mantenimiento y refactorización de test end-to-end con Selenium. Preparación y mantenimiento del entorno de testing. Preparación de test cases de las historias del Sprint. Creación y mantenimiento de datos de prueba. Validación de "Done" de las Historias. Registro y notificación de Bugs. Llevar las métricas de Calidad de Software. Identificar los escenarios y flujos de negocio más vitales. Difundir el Plan de Pruebas, Casos de Pruebas para Integración. Identificar dependencias. Que te aportará? Contrato indefinido. Modelo híbrido: 3 días remotos/semana. Ubicación poble sec/paralel. Retribución flexible: ticket restaurant, transporte, mutua. Formación a cargo de la empresa. Empresa con un ambiente familiar y proyección.
06/03/2023
Catalunya
Start-up especializada en desarrollar una solución de refrigeración por inmersión de los equipos Data Center, formada por un equipo de ingeniería multidisciplinar (Software, mecánico, químico, robótico) que se encarga de desarrollar y controlar los elementos de la solución: el hardware, el software y el líquido refrigerante. El ambiente es increíble e innovador, donde se fomenta la creatividad, brain storming, I+D. Están en pleno crecimiento y para el departamento de Software están buscando incorporar un/a profesional que trabaje en el propio CORE de la solución, infraestructura e integraciones. Cuentan con una arquitectura de microservicios, desarrollada en TypesCript, NodeJS, Express, API Rest, Kubernetes, Docker, DDD, TDD, CI/CD, Scrum. Requisitos: +5 años de experiencia en entornos de desarrollo con alta complejidad: arquitectura microservicios, DDD. Experiencia en desarrollo de Software (no importa el lenguaje del que vengas, sólo ganas de trabajar con Typescript/Node) Experiencia trabajando con BBDD SQL y NoSQL Experiencia con Kubernetes, Docker Experiencia trabajando bajo metodologías agiles (Scrum, Kanban) Nivel avanzado de Inglés Team-player, dotes comunicativas, asertividad y proactividad Responsabilidades: Diseño y desarrollo de la plataforma para el funcionamiento de los tanques de refrigeración (B2B-B2C) Participación en el desarrollo de los diferentes Softwares internos (Compras, Ventas, Gestión..) Diseño y desarrollo de infraestructura e integraciones Velar por el seguimiento de buenas prácticas y la calidad del producto Toma de requerimientos y propuesta de soluciones, así como mejoras en el producto Comunicación constante con el Departamento de Ingeniería Condiciones: Contrato permanente Salario competitivo en base a la experiencia (40k-50k) Modelo híbrido: 2/3 días oficina. Ubicación: Rubí Planes de crecimiento y desarrollo profesional Gimnasio Ticket Restaurante