SCCM Administrator Senior (L3)

We are seeking for a Senior SCCM Administrator.

 

Key responsibilities:

  • Will be the highest level (L3) of technical escalation for the customer for remote support
  • Provide recommendations/inputs for network service improvement, documentations, support network audits, provide inputs during service review meetings with customer.
  • Ability to provide detailed network drawings and diagrams and relation as-built documentation.
  • Provides technical expertise and guidance during testing, deployment and operational phases for Customers

Must-have:

  • Setting up and replication of existing domain controller to TCS Private cloud Point
  • Must have CONFIMGR experience with good experience in OSD.
  • Excellent knowledge of OS Deployment Using SCCM, MDT & WDS with various scenarios like Light Tough and Zero Touch Point
  • Experience in SCCM Infrastructure, Processes and software updates, Windows operating system ,SCCM Server administration, Installation and Migration of SCCM, SCCM server administration, configuration of the site server and site systems.
  • Experience on current branch of the CONFIGMGR and details understanding about co-management and CMG, CDP usage.
  • Detailed understanding on service model for client so and server so.
  • Good understanding on day to day monitoring other SCCM Infrastructure
  • Knowledge on various vendor driver management with various tools like MDT, DISM ADK.
  • Knowledge of software deployment using SCCM AND Current branch features.
  • Detailed knowledge on creating Task sequence and Boot Images.
  • Detailed understanding on Peer to peer and branch cache features.
  • Understanding on SQL QUERY and custom reporting.
  • Detailed understanding on packaging and testing level requirements.
  • Exposure on bit locker and recovery and troubleshooting
  • Knowledge on windows client and server so.
  • Knowledge on scripting or bat files.
  • Better understating on reported issue and troubleshooting like various tools on SCCM infrastructure and Client levels.
  • Very good english level (Minimum B2)
  • Over 5 years of experience in a similar role

What we offer

  • Professional development plan
  • Multicultural environment
  • Good working environment
  • Competitive salary + flexible compensation plan adapted to your needs (Ticket restaurant plan, Childcare Ticket, Transport Ticket and Health Insurance).
  • Workplace: García Noblejas (Madrid)

Descripción de la empresa

Tata Consultancy Services (TCS) es una empresa de Tecnologías de la Información (TI) fundada en
1968, siendo parte del Grupo Tata. En 2016 fue considerada la marca más poderosa del mundo en
servicios de TI por la empresa de valoración de marcas Brand Finance.

A través de su Modelo de Entrega en Red Global (Global Network Delivery Model TM ), reconocido
como el parámetro por excelencia en servicios de software, TCS ofrece resultados reales a empresas
de las más diversas industrias, garantizando un nivel de certeza inigualable.

Con presencia en 46 países y más de 350.000 empleados, TCS es reconocido como Empleador #1 en
Europa por el Top Employers Institute. En España comenzó sus operaciones en 2001, colaborando
actualmente con las principales compañías españolas y multinacionales.

TCS ofrece un amplio portafolio de servicios IT: soluciones basadas en activos, Consultoría global,
Ingeniería y Servicios industriales, Soluciones y Servicios Digitales, Mantenimiento y Desarrollo de
Aplicaciones, Servicios de Aseguramiento de la Calidad y Testing, Infraestructura de TI, y BPS.

TCS ofrece la oportunidad de desarrollarte en una empresa multinacional, líder en su sector
de actividad, focalizada en la innovación. Podrás trabajar en proyectos internacionales en las mayores
empresas de diversos sectores, aprendiendo y compartiendo conocimiento con los mejores
profesionales del mercado.

Mostrar descripción completa
Seleccionar la forma de candidatura
Ofertas similares
Presentación de la empresa Ver más ofertas