IT Service Manager

We are searching a IT Service Manager to work in Las Rozas, Madrid.

 

Roles:

  • Incident Manager:
    • The Incident Manager is responsible for the effective implementation of the Incident Management process and carries out the corresponding reporting.
    • Represents the first stage of escalation for Incidents, should these not be resolvable within the agreed Service Levels.
    • Identify impacts (Technical & Business).
    • Use communication flows.
    • Followup incident.
    • Apply lesson learned.
  • IT Operations Manager:
    • An IT Operations Manager will be needed to take overall responsibility for a number of Service Operation activities.
    • For instance, this role will ensure that all day-to-day operational activities are carried out in a timely and reliable way. e.g. patching, rigths, ...
    • Will work with the Demand managers to coordinate new activities and operations.
  • Change Manager:
    • The Change Manager controls the lifecycle of all Changes.
    • His primary objective is to enable beneficial Changes to be made, with minimum disruption to IT services.
    • For important Changes, the Change Manager will refer the authorization of Changes to the Change Advisory Board (CAB).
    • Review fligth plan (ensure rollback actions, impacts & escalations).
    • Followup Change Request flow (request, schedule, execution, pos-implementarion review).

Knowledge areas:

  • Level Networking infrastructure (router, switches, IP ranges...) Basic.
  • Security infrastructure (firewall rules, Security policy...) Basic.
  • Virtualization (VMware & HyperV) Intermediate.
  • DC Facilities (colo, hosting,..) Intermediate.
  • Storage (SAN & iSCSI, different storage cabinets...) Intermediate.
  • OS (Windows 2012, Windows 2016, Red Hat Linux) Intermediate.
  • Database Administration (SQLServer & Oracle) Basic.
  • Backup (NetBackup) Intermediate.
  • IT Management (ITIL) Intermediate.
  • Workplace technologies (EUC) Intermediate.

Location: Las Rozas, Madrid.

Descripción de la empresa

UMANIS fue creada en Paris hace 30 años por su actual presidente Laurent Piepszownik con dos convicciones:
La primera, que es posible aportar un valor añadido.
La segunda, que la explotación inteligente del Data permite ganar competitividad.

NUESTRA MISIÓN QUEDA INTACTA: mejorar la eficiencia aportando nuestra experiencia. Umanis tiene 2700 colaboradores al servicio de las Direcciones Informáticas y Áreas de Negocio de nuestros clientes, con 200 millones de euros en volumen de negocio.

Tenemos una OFERTA clara y unas áreas de excelencia reconocidas que marcan la diferencia:
· La explotación de los datos
· La transformación digital
· Y unas soluciones específicas orientadas a negocio

TRABAJAR EN UMANIS es participar en una aventura formidable, es intercambiar con un equipo que comparte los mismos valores: la excelencia, la responsabilidad, el respeto y por supuesto el trato humano. ¡Y, en Umanis, el trato humano es una institución!

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